Ultimele descoperiri stiintifice arunca o noua lumina asupra vitaminei D. Daca pana acum stiam doar ca ajuta la fixarea calciului in oase, oamenii de stiinta ne pun la dispozitie cateva informatii care ne fac so o privim cu alti ochi. Iata de ce:
Vaginite barcteriene
Una dintre cele mai frecvent intalnite probleme in randul femeilor este vaginita, care se transforma intr-un adevarat pericol in timpul sarcinii. Oamenii de stiinta de la Universitatea Pittsburgh au reusit sa demonstreze ca femeile insarcinate cu deficienta de vitamina D sunt expuse unui risc crescut de a dezvolta vaginite bacteriene fapt ce favorizeaza nasterea prematura.

Infarct si atac cerebral
Cercetarile efectuate la Mid-America Heart Institute din Kansas, Statele Unite, arata ca deficienta de vitamina D creste riscul de boli cardiace, in special crize si atac cerebral. Iar un alt studiu demarat inca din anul 1996 la Harvard atesta aceleasi concluzii: nivelul scazut al vitaminei D in organism dubleaza riscul de infarct.

Cancer
Statisticile arata ca bolnavii de cancer inregistreaza in mare parte deficiente ale vitaminei D in sange. Cercetatorii de la Universitatea din California explica chiar ca primul semnal in cancer este pierderea aderentei celulare cauzata printre altele de un nivel scazut al vitaminei D. Ruperea legaturilor celulare creeaza terenul propice aparitiei unor celule agresive care mai tarziu formeaza tumori.

Alte studii au demonstrat ca incidenta cancerului de colon, de san si de prostata este cu mult mai mare in regiunile in care expunerea la soare este mai scazuta, si prin urmare producerea vitaminei D este impiedicata.

Raceala si gripa
Unul dintre cele mai cuprinzator studiu efectuat vreodata in Statele Unite, care a reunit 19.000 de voluntari, a demonstrat ca nivelul scazut de vitamina D in organism este direct raspunzator de aparitia infectiilor respiratorii, precum raceala sau gripa.

Deteriorarea functiei cognitive

Persoanele in varsta ar trebui sa-si monitorizeze atent cantitatea de vitamina D ingerata zilnic, intrucat cantitatile insuficiente nu pot proteja functia cognitiva, aceasta deteriorandu-se iremediabil. Iata concluzia la care au ajuns cercetatorii de la Universitatea Manchester.

Osteoartrita
Studiile efectuate la Menzies Research Institute din Tasmania au asociat lipsa vitaminei D cu pierderea de cartilaj la nivelul articulatiilor osoase, in special ale genunchilor, in cazul persoanelor trecute de prima tinerete. Iar reducerea masei cartilaginoase este primul semn al osteoartritei.
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Abonare la newsletter

Date clientDatele dvs
În cursul înregistrării comenzii, noi colectăm de la clienţi o serie de date personale necesare atât livrării produselor..........detalii
Livrarea produselorLivrarea produselor
Produsele sunt expediate pe întreg teritoriul României prin Poşta Română - PrioriPost sau curierat rapid .........detalii
Cum platescCum plătesc?
Plata comenzilor dvs se efectuează ramburs în lei la ridicarea coletului la Oficiul Poştal dupa prezentarea....detalii
Continutul acestui site are un caracter informativ si nu se substituie diagnosticarilor si/sau recomandarilor medicale de specialitate. Toate produsele descrise pe acest site sunt suplimente alimentare si se elibereaza fara reteta. Cititi cu atentie prospectele care insotesc produsele comandate. Imalife.ro si reprezentatii ei nu sunt responsabili pentru administrarea neadecvata sau incorecta a produselor oferite.
S.C. Imavision Media&Development S.R.L. Brasov, cod fiscal, RO21184860, inregistrata la Registrul Comertului cu numarul J08/542/2007