Laptele le ajuta pe gravide sa-si protejeze copiii de osteoporoza
Femeile insarcinate ar trebui sa consume cat mai mult lapte zilnic pentru a reduce riscul ca odraslele lor sa fie, mai tarziu, in viata, diagnosticate cu osteoporoza. Cele mai recente cercetari efectuate de oamenii de stiinta din Tasmania, arata ca riscul unei femei de a face osteoporoza este considerabil redus daca mama ei a baut lapte cu regularitate pe toata perioada sarcinii.
In plus, adolescentii au oasele mai puternice daca pe timpul vietii intrauterine au primit zilnic "o portie" de lapte. Informatiile descoperite de specialisti sunt deosebit de importante daca luam in calcul faptul ca densitatea osoasa incepe sa se reduca de la varsta de 20 de ani, ajungand ca la menopauza femeile sa se confrunte cu un risc crescut de osteoporoza sau « boala oaselor fragile ».
In studiul lor, cercetatorii tasmanieni au masurat densitatea osoasa a 216 adolescenti, ale caror mame participasera in anii '80 la un alt studiu, despre dieta adoptata de-a lungul sarcinii. Rezultatele au aratat ca aceia dintre tinerii ale caror mame au consumat cantitati mari de lapte pe timpul sarcinii aveau cele mai puternice oase. Prin contrast, adolescentii ale caror mame au baut putin lapte si au consumat alimente bogate in grasimi aveau o densitate osoasa scazuta.
Sursa: www.csid.ro







